onsdag 13. april 2011

Palace of Shining Happiness

Onsdager er min fridag, så jeg prøver å bruke de til å se Seoul, når jeg ikke har for mye skolearbeid. I dag gikk turen til Gyeongbokgung palce, som oversettes til Palace of shining happiness på engelsk!

Akkuratt i det vi kom dit var de i gang med en eller annen forestilling! Flaks for oss i hvertfall!


Gyeongbokgung er orginalt bygd på 1300-tallet, men ble senere ødelagt også gjennombyggd på 1800-tallet.


Tora sjekker hvordan det kan ha seg at alle plutselig har blitt så høye?!! -jepp, innlegg i skoene...!


dagens middag - Tora! Hvorfor ikke, de spiser jo allt annet i Asia så! :P


Tror dere jeg kan kidnappe med meg en sånn hjem til Norge? Koreansk unger er supersøte!!!!!


Våren har kommet til Korea!!!

Vakkert, ikke sant? Over 40 byggning her blitt gjennbygd! I tillegg består området av to dammer hvor keiseren pleide å dra på ro-turer!

Vi slo oss løs i barneavdelingen av museumet, og fikk prøvd typiske koreanske klær. hihi! :D




kontrasten mellom gammelt og nytt er ganske utrolig!

4 kommentarer:

  1. ååååååå ka fint! Fikk heller lyst å ta en tur t Korea en å sitte her me hjemmeeksamen;)Godt å se at du har d bra der borte!!

    tuddelitu fra Anne Marte

    SvarSlett
  2. ser ut som om du koser deg:) håper du har det kjempemorsomt! og at du får tid til å nyte litt mellom all skolejobbingen!:) savner deg her i trondheim hvertfall! klemmer fra ingvild:)

    SvarSlett
  3. Vi glemte jo helt å sjekke om skjeggveksten var ekte!
    T

    SvarSlett
  4. Så kom på besøk Anne Marte!! :)
    Gyeongbokgung palace var kjempefint! spessielt siden kirsebærblomstrene er i ferd med å komme frem! Og ellers har jeg det helt supert :) Du blir i Trondheim til høsten også eller Ingvild?

    hahaha, spørs om vi må dra dit igjen for å sjekke ut det også! Jeg er litt skeptisk, siden alle hadde sjegg, men med Koreanere så vet man jo aldri! :)

    SvarSlett